Uitdrukkings en gesegdes.

Moenie jou geite hier by my kom uithaal nie.

Daardie mens het darem maar baie geite.

Hierdie is uitdrukkings wat ek as kind meer dikwels gehoor het, meer as vandag nog.

Natuurlik het ek geweet wat bedoel word, maar waar die uitdrukking vandaan gekom het kon ek nooit verstaan nie.

Nou die dag gaan die gesprek so oor boerdery en meer spesifiek word daar gepraat van bokboerdery.

Toe meld iemand dat sy pa altyd sê as jy vir jou bokke koop, kan jy hulle maar op die buurman se plaas gaan loslaat, hulle sal self deurbreek na jou toe.

Bokke is blykbaar diere wat ‘n sterk wil van hulle eie het en kan heel dikwels erg vol streke wees.

Image

Vraag:  Wat is die Nederlands vir ‘n bok?

Antwoord:  Geit

Moontlike gevolgtrekking:  Is dit waar ons uitdrukking vandaan kom?

Ek gaan baie beslis die boek wat hierdie blogger aanbeveel vir my aanskaf.

Aside

12 Kommentaar (+add yours?)

  1. rondomtaliedraai
    Apr 29, 2012 @ 11:52:56

    Aha kyk hoe mooi lyk dit hier by jou! Dis nou die vrou wat so teen WordPress skop!
    Ons het as kind met geite geboer.

    Reply

  2. mykopop
    Apr 30, 2012 @ 08:43:02

    Hi Maxi. Ons het ‘n ander uitdrukking geken: ‘n Bok is ‘n bok, en ‘n bok is ‘n bliksem! Miskien is dit waar “geite” vandaan kom. Toevallig het ek gisteraand iets geskryf oor die e-Tol-stelsel, en my opskrif is ook half gebaseer op ‘n uitdrukking wat ons in die Noordkaap gebruik het: Hy sal nie tol nie, bedoelende hy sal dit nie regkry nie. Ken julle dit? Dankie vir die skakel na Woordeliks, ek gaan soontoe!

    Reply

  3. Flenters
    May 01, 2012 @ 17:21:40

    Terwyl bokke die een uiterste is (die “bliksem” gedeelte) is donkies en muile seker die ander uiterste?
    🙂

    Reply

  4. Mevrou is oppad na heelword
    May 02, 2012 @ 12:25:47

    Ja ek was nogal een met baie ‘geite’ in my eerste huwelik. Was verseker ‘n bok wat uit die kraal wou breek😀.

    Reply

  5. Mevrou is oppad na heelword
    May 02, 2012 @ 12:29:15

    Ek het ‘n vriendin, Carmen (sy was op die vorige blogs ook), en sy leer my gesegdes van die kaapse vlaktetjies:
    uitgevat soes ‘n nat kat – netjies uitgevat
    hare is huistoe – hare mince van die reën ens.
    Ek het natuurlik daai nat kat storie verskriklik geniet.

    Reply

  6. Toortsie
    May 09, 2012 @ 16:12:52

    My ouma-hulle se boerbok het hulle familiebybel opgeëet. So ‘n bok…. hy’s ‘n … ding!!

    Reply

Lewer kommentaar

